HUMakademija online

HUM se u uvjetima KOVID-19 krize bacio na učenje i prilagođavanje novim okolnostima. Tako je pore organizirane online medijacija, započeo dijeliti znanja i iskustva svojih stručnjaka i dragih gostiju HUM-ovih suradnika s javnošću. Sve novine pomalo straše kako one koji ih nude, tako i one koji ih prihvaćaju. Na naše zadovoljstvo i što je još važnije, na zadovoljstvo sve većeg broja sudionika naših prvih webinara, potvrđujemo da je nova HUM-ova era i online edukacija službeno započela.

1. „Medijacija u službi pravne profesije 21. stoljeća

Prvi webinar u HUM-ovoj povijesti održan je 28. travnja 2020. U suradnji sa eSTUDENT-om webinar je organiziran isključivo za studente prava. Voditelj webinara bio dr. sc. Srđan Šimac. Sjajna suradnja u webinaru ostvarena je s prof. dr. sc. Eduradom Kunštekom s Pravnog fakulteta Rijeka koji je aktivno sudjelovao u njemu.

Tijekom webinara analizirani su razlozi negativne javne percepcije o pravnoj profesiji, kao i koraci koje pravnici žurno trebaju napraviti kako bi se prilagodili novim vremenima i potrebama modernog društva i korisnika njihovih usluga, te zadržali relevantnost u društvu i vratili reputaciju koju pravna profesija zaslužuje. Upravo je kriza je najbolje vrijeme za zaokret i promjene koje su se predugo odgađale. Medijacija i medijacijski humanocentrični pristupi važni su alati i prilika za pravnike novog kova – 21. stoljeća. Reakcije studenata prava (42) iz više gradova bile su sjajne. Saznajte više klikom na https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1BKQPETf-81suvwu6oxu5klpwDaN3VVYt

2. Kako prodati medijaciju?

30. travnja 2020. i 4. svibnja 2020., voditeljica Snježana Kupres, NLP trenerica i medijatorica, održala je webinar u dva dijela. Ona je sa sudionicima podijelila suvremene prodajne tehnike i pristupe klijentima kojima se nudi medijacija kao rješenje za njihove probleme. Sudionicima je preporučeno da je ponude medijacije prvo i najvažnije upoznati klijenta i njegov problem; potom sagledati problem iz klijentove perspektive (što ga muči, straši, brine), i tek potom, zajedno s klijentom raspraviti o tome kako uz personalizirani pristup pronaći jedinstveno rješenje za jedinstveni problem. Lijepo je bilo čuti kako se i medijacija predstavlja klijentima kao ublaživač njihovih problema i pospješivač njihove dobrobiti, što to ona doista i jeste. U webinaru je sudjelovalo oko 150 sudionika.

3. „Zbog čega s nekima ne možemo na zelenu granu? Psihološki aspekti konflikata“

150 sudionika je 13.5.2020. posjetilo HUMov treći webinar u vodstvo sjajnog psihologa i NLP terapeuta Sandra Kraljevića. On je sudionike kroz praktične primjere upoznao s osam najčešćih uzroka konflikta: različiti ciljevi/namjere, pogrešan odabir riječi, različiti sustavi vrijednosti, (neiskomunicirana) očekivanja, neprikladna neverbalna komunikacija, filteri, ego i psihopatologija. Hvala Sandru na gostovanju i na veoma zanimljivom i korisnom predavanju, a svim sudionicima na velikom interesu i osobnom sudjelovanju!

Nove reakcije oduševljenih sudionika i iskazane želje za organiziranjem novih webinara ove vrste, potvrđuju da je HUM na pravom putu.

4. Budućnost pravne profesije

20. svibnja 2020. u suradnji s Moot Court Croatia pod vodstvom Srđana Šimca suca Visokog trgovačkog suda RG, za studente prava održan je HUM-ov webinar – Budućnost pravne profesije.

Pravni sustav, pravne institucije i pravna profesija, ne uspijevaju pratiti ubrzane promjene i prilagoditi se potrebama modernog društva. Posljedica tradicionalnih pristupa pravu, snažna je negativna javna percepcija o pravnicima. Ona neće nestati sama po sebi. Pred pravnom profesijom je najveći izazov prilagođavanja novim okolnostima u njenoj povijesti. Kako bi uspjeli u toj prilagodbi pravnici se više ne mogu oslanjati isključivo na znanja i vještine vlastite profesije. Pravo postaje samo jedan od alata koji im je na raspolaganju.

Umjesto da budu samo eksperti za tumačenje i primjenu prava te za korištenje državnog aparata u svrhu uvećanja suprotstavljenosti između stranaka u sporu, pravnici primarno trebaju postati eksperti za odnose s ljudima i za rješavanje njihovih problema, na što brži i prikladniji način. Da bi u tome uspjeli trebaju se pomaknuti od razmišljanja o tome “tko je u pravu” prema razmišljanju o tome “što je ispravno za njihove klijente“.

Pored novih pristupa pravu, modrena tehnologija preokrenut će cijeli pravni svijet naopako. Otkrijte kako se pripremiti za vaše uloge budućih pravnika i što možete učiniti da očuvate relevantnost pravne profesije na tržištu i u društvu, te da joj vratite društveni ugled kojeg zaslužuje.

5. „Ja sam u pravu, ti si u krivu. Što ćemo sada?“

3. lipnja  2020. pod vodstvom Srđan Šimca održan je otvoreni webinar pod nazivom „Ja sam u pravu, ti si u krivu. Što ćemo sada?“ u kojem je sudjelovalo više od 150 osoba.

Mi ljudi prečesto vjerujemo da smo u pravu i inzistiramo na prihvaćanju naših uvjerenja od drugih, čak se i sukobljavamo radi dokazivanja njihove ispravnosti. Ekstremno smo dobri u kreiranju vlastite verzije stvarnosti i još uporniji u njenoj obrani. Upravo zbog različitih subjektivnih percepcija stvarnosti i doslovce naše „zarobljenosti“ njima, nastaju neslaganja i konflikti. Svaki čovjek je jedinstveno i neponovljivo različito biće, ima vlastiti pogled na svijet, vlastiti sustav vrijednosti i osjećaj da je u pravu. Neslaganja i konflikti nastaju kada se pojedinačna suprotna vjerovanja, vrijednosti i potrebe, sudare.Rijetko razmišljamo o tome kako je zapravo beskorisno biti u pravu, i još i više, nekome dokazivati da je u krivu. Veliki dio života potrošili smo na uvjeravanje drugih u pravilnost svojih mišljenja. Pri tome smo koristili svakojake, pa i vrlo kreativne argumente i metode. Ma koliko bili dovitljivi i uvjerljivi u tome, druga osoba nikad neće prihvatiti naše argumente ako im ih pokušavamo nametnuti.

Rijetko razmišljamo o tome kako je zapravo beskorisno biti u pravu, i još i više, nekome dokazivati da je u krivu. Veliki dio života potrošili smo na uvjeravanje drugih u pravilnost svojih mišljenja. Pri tome smo koristili svakojake, pa i vrlo kreativne argumente i metode. Ma koliko bili dovitljivi i uvjerljivi u tome, druga osoba nikad neće prihvatiti naše argumente ako im ih pokušavamo nametnuti.

Prvi korak prema upravljanju konfliktima i popravljanju svih naših odnosa, te prema slaganju, je složiti se da se ne slažemo. Sasvim je redu imati suprotna mišljenja i ne slagati se. U tom trenutku pitanje svih pitanja postaje: „Što učiniti s našim neslaganjem i različitošću?“ Ako želite i vi otkriti odgovor na ovo pitanje, kliknite na: https://www.youtube.com/watch?v=1pPReN9vPQs  

6. „Medijacija u korak s vremenom?“

HUM je u suradnji s Nacionalnim udruženjem medijatora Srbije (NUMS) i magazinom Medijator, 9. lipnja 2020. održao prvi međunarodni webinar pod nazivom “Medijacija u korak s vremenom”. Moderatorica je bila urednica magazina i me3dijatorica Nela Savić, a i govornici Blažo Nedić i Srđan Šimac. Razgovaralo se na sjajan način o medijaciji prije Corona krize, online medijaciji i budućnosti medijacije. U webinar se uključilo 92 polaznika.
Interaktivnost i reakcije polaznika bile su sjajne. Među njima izdvajamo samo neke: 

„Savršeno utrošeni 1 sat.“ 

„Bilo je perfektno, doslovno mi suze idu.“ 

„Bili ste sjajni motivatori za primjenu medijacije.“

„Ovo je prava inspiracija za dalje usavršavanje u ovoj oblasti!“

Pogledajte i poslušajte webinar: https://www.youtube.com/watch?v=AnSRIN5-j_0

7. Okrugli stol – Odvjetnici u mirenju/medijaciji

Odvjetnik Petar Petrić, Odvjetničko društvo Kajić & Petrić d.o.o., u ime HUM-a organizirao je i moderirao tradicionalni, 8. okrugli stol i ujedno, 1. online okrugli stol – Odvjetnici u mirenju/medijaciji.
Prof. dr. sc. Alan Uzelac s Pravnog fakulteta u Zagrebu, kao uvodničar održao je sjajne o kratko predavanje u ulozi novih medijacijskih odredbi u ZPP-u na razvoj medijacije te o pravo i dužnosti stranaka, odvjetnika i sudaca na procesnu suradnju usmjerenu pored ostaloga i na mirno rješavanje spora bez odugovlačenja.
Tihomir Zebec, odvjetnik iz Odvjetničkog društva Horvat & Zebec & Bajsić Bogović, izlagao je kako se i zašto odvjetnik odlučuje između medijacije i parnice u svakom konkretnom predmetu u kojem je parnica uobičajeni slijedeći korak.

Iva Babić, odvjetnica u Odvjetničkom društvu Kajić & Petrić d.o.o., napravila je prikaz medijacijskog slučaja iz svjetske medijacijske prakse.

Medijacija je mnogo više od načina rješavanja konflikata i sporova. Njeni pristupi postaju način života i poslovanja. Svi ljudski odnosi žude za međusobnom ljudskošću, imanentnom ljudskim bićima. Samo trebamo prestati plašiti se otvoreno je pokazati, neovisno o tome koju ulogu igrali. Funkcionira gotov besprijekorno!
Medijacija je samo utjelovljenje ljudskih vještina – “umjetnost biti čovjekom” i brojnih mulitidisiplinarnih znanja koja su nam otkrila tajne ljudske prirode i ljudskog ponašanja. Danas, kada su nam te tajne poznate, teško je naći opravdanje za agresivna, neproduktivna i suprotstavljačka ponašanja, najčešće neopravdana i bespotrebna. Mi ljudi funkcioniramo recipročno. Budite ljubazni s nekim i dobit ćete ljubaznost nazad. Budite agresivni prema nekome, i dobit ćete dvostruko agresivniji odgovor nazad. Zato su medijacija i njeni pristupi, samo neki od signala i putokaza koji ne samo društvu, već i pravnoj profesiji koja je njegov važan dio, pokazuju kuda ići. Ta potreba je već odavno među nama, a danas u doba Covid-19 krize, samo je postala snažno vidljivom, i potrebnijom nego ikada. Ne morate koristiti medijaciju da bi postali pravnik 21. stoljeća.

Pogledajte i poslušajte webinar: https://www.youtube.com/watch?v=Kh_ag_8PXYY&t=27s