HUMedijacija online

Online medijacija je iznimno efikasni alat za prevenciju i rješavanje konflikata i sporova iz udobnosti i sigurnosti vlastitih domova i ureda.

Krizne situacije, pa i najnovija COVID-19 kriza, kod ljudi aktiviraju prirodni instinkt za ubrzanu prilagodbu i promjene. Ovaj snažni instinkt pokreće ljudske kapacitete radi traženja kreativnih i inovativnih rješenja za nastale probleme. Jednako je i s rješenjima za konflikte i sporove.

Konflikti bilo osobni bilo poslovni nikad ne spavaju. Čak što više, upravo zbog ovih kriznih okolnosti neki se od njih pojačavaju, usložnjavaju i umnožavaju. Pojedinci i organizacije koje bilo u krizi bilo izvan nje, ne uspiju riješiti konflikte i sporove samostalno na sporazumni način, bit će izloženi njihovoj eskalaciji te pratećim problemima i rizicima.

Svako odgađanje rješavanja konflikata i sporova ima cijenu. Zato na vrijeme treba učiniti sve što je moguće da se konflikti i sporovi rješavaju u što ranijoj fazi, prije nego što eskaliraju. Ova vremena nas ne potiču samo na traženje kreativnih rješenja u svakodnevnom životu i u poslovanju, već i na traženje kreativnih i efikasnih rješenja za konflikte i sporove. U tom smislu na raspolaganju nam je sjajni alat za rano, brzo i ekonomično rješavanje svih vrsta konflikata i sporova izvan sudova – online medijacija.

Ne morate napustiti udobnost i sigurnost vaših domova i ureda da bi sudjelovali u online medijaciji. Ne postoji troškovno, vremenski i okolišno prijateljskiji te zdravstveno sigurniji alat za rješavanje konflikata i sporova, od online medijacije. Vaša već ustaljena navika online komunikacije i održavanja sastanaka samo ide u prilog online medijacije.

Prednosti online medijacije

  • ugodan i umirujući osjećaj boravka u poznatom, udobnom i sigurnom okruženju vlastitog doma ili ureda
  • rješavanje spora neovisno o ograničenjima u bliskim kontaktima i bez zdravstvenih rizika
  • pogodnost korištenja vlastite poznate kompjutorske i druge tehničke opreme
  • rano upravljanje rizicima sporenja – prije nego konflikt eskalira
  • brzina i ekonomičnost – troškovi rješavanja spora su jednokratni i podijeljeni
  • velika ušteda vremena zbog izostanka potrebe z putovanjem
  • prezaposlenim članovima uprava trgovačkih društava – donositeljima odluka, omogućuje pronaći dragocjeno vrijeme za osobno uključivanje u medijaciju, što je presudno za uspjeh u rješavanju poslovnih sporova u medijaciji
  • velike uštede na putnim troškovima neovisno o geografskom položaju sudionika
  • isključuje utjecaj loših vremenskih uvjeta na održavanje medijacijskog sastanka
  • ne treba se dizati rano da bi se stiglo na sastanak (duže vrijeme za spavanja)
  • isključuje opterećenje i opasnosti pri putovanju od prometnih rizika svake vrste
  • isključuje frustraciju od gužvi u prometu te stres od mogućnosti da zakasnite
  • isključuje gubitak vremena oko parkinga, trošak parkiranja brigu oko isteka vremena parkiranja
  • po okončanju online medijacijskog sastanka, odmah nastavljate sa aktivnostima/radom u svom domu/uredu
  • rješavanje konflikata i sporova neovisno o (ne)radu institucija
  • efikasan alat za rješavanje međunarodnih sporova
  • mogućnost osiguranja tehničke pomoći u korištenju online platforme
  • jednostavno i brzo zakazivanje medijacijskih sastanka
  • pogodnost za sudionike koji preferiraju neposredni susret s drugom stranom
  • sudionici ne govore istovremeno – uvećana mogućnost međusobnog razumijevanja
  • veća fokusiranost sudionika jednih na druge
  • pojačana pažnja i slušanje
  • u online komunikaciji sudionici s više pažnje biraju riječi
  • jednostavnost dijeljenja dokumenata
  • rješenje spora postižu stranke, nitko im ga treći ne nameće i zato ga doživljavaju pravednim i dobrovoljno izvršavaju
  • nagodba i u online medijaciji predstavlja ovršnu ispravu
  • jednostavnost potpisivanja dokumenata elektronskim potpisom
  • manja potrošnja papira i goriva – unošenje ekologije u rješavanje konflikata i sporova

Nedostaci online medijacije

  • izostanak neposredne komunikacije oči u oči te izostanak praćenja i punog razumijevanja neverbalne komunikacije
  • izostanak izravne topline ljudske komunikacije
  • nejednaka kvaliteta tehničke video i audio opreme kod pojedinih sudionika
  • nedovoljno osvjetljenje
  • sporija razmjena dokumenata (može se otkloniti prethodnom razmjenom)
  • nemogućnost dugotrajnijeg sjedenja pred monitorom (rješivo upravljanjem stankama i vremenom)
  • moguća raznovrsna ometanja iz doma ili ureda
  • moguće povremene tehničke poteškoće zbog nejednake kvalitete interne veze ili nejednake tehničke opremljenosti svih sudionika

Kvalitetu izravnog ljudskog fizičkog kontakta teško je zamijeniti, no medijacija na daljinu je najsjajnija alternativa za sve koji žele imati punu kontrolu i aktivno sudjelovati u rješavanju vlastitih osobnih i poslovnih problema. Ovdje je riječ o jednako efikasnoj medijaciji s jednakim pristupima i pravilima kao i u medijaciji koja se odvija uz neposrednu fizičku prisutnost svih sudionika medijacije u jednoj prostoriji. U praksi online medijacije pokazalo se da svi sudionici uvažavaju njene posebnosti te da iskazuju mnogo veće strpljenje, toleranciju, razumijevanje i upornost nego što je slučaj u izravnim razgovorima i pregovorima.

U HUM-u je provedena prva u Hrvatskoj poznata video online medijacija u kojoj su stranke i njihovi odvjetnici uspješno sudjelovali u rješavanju spora iz odgovorne sigurnosti svojih domova i ureda smještenih u čak 3 grada.

Online medijacija nije samo efikasni alat za prevenciju i rješavanje konflikata i sporova u vrijeme Corona (KOVID-19) krize. Ovo vrijeme sve nas je potaklo na često korištenje online komunikacije u kojoj se svim sve bolje snalazimo. Neka vas popularnost online osobne i poslovne komunikacije ohrabri na korištenje online medijacije. Riječ je samo o produljenoj verziji online komunikacije. Zato mi u HUM-u vjerujemo u prednosti online medijacije i nakon krize, za sve one koji iz bilo kojeg razloga ne mogu sudjelovati u uobičajenoj medijaciji i žele uštedjeti troškove i vrijeme, isključiti opasnosti i rizike putovanja te pri tome se osjećati dobro u vlastitom dobro poznatom domaćem prostoru.

Odlučili se za online medijaciju ili ne, saznajte više kako i zašto sudjelovati u njoj iz HUM-ovih Uputa strankama i njihovim punomoćnicima za sudjelovanje u online medijaciji u prilogu.

Obratite nam se s upitima i prijedlozima putem e-maila info@mirenje.hr ili putem telefona +3851 4811 283 ili dogovorite s nama online sastanak radi izravnog video komuniciranja. Rado ćemo vam odgovoriti na sva vaša pitanja i dati sva potrebna objašnjenja.