Mišljenja stranaka o medijacijama u HUM-u

“Centar za mirenje me oduševio svojom brzinom i jednostavnošću apliciranja za postupak mirenja. Sve je bilo izrazito jednostavno i razumljivo, a djelatnivi centra su bili jako ljubazni i susretljivi. Ovako nešto efikasno i brzo nisam nikada doživjela od hrvatskih institucija…svake pohvale i želim Vam puno uspjeha u daljenjem radu!”

Ratka Iva Celić iz Zagreba

“Moje iskustvo s procesom mirenja je izuzetno pozitivno usprkos napornih pregovaranja. Postupak mirenja omugućuje komunikaciju i toleranciju sukobljenih strana navodeći ih na racionaliziranje spora i stvaranje kompromisa u cilju postizanja rješenja i okončavanja spora.”

Diana Kačić Yeoman iz Zagreba

“Mirenje uvijek treba imati prednost pred sudovanjem, bilo onim unutar pravosudnog sustava bilo onim arbitražnim. U HUM-u smo vrlo brzo, na krajnje jednostavan način, dogovorili mirenje. Sam postupak bio je fleksibilan i brz. Komunikacija s HUM-om i miriteljima također. Mogućnost direktne komunikacije putem mobilne telefonije u realnom vremenu, kako sa Centrom tako i sa miriteljima, bila je od izuzetne važnosti. K tome, miritelji koji mogu komunicirati na stranom jeziku i voljni su to činiti za korist postupka višestruko pomažu uspješnom rješenju. Kolege koje rade u Centru bile su nam konstantno na dispoziciji i omogućile su nam usluge Centra u svako doba (pri čemu doista mislim – u svako doba, čak i do kasno u noć).”

odvjetnik u Zagrebu

“Nakon poziva na mirenje po savjetu odvjetnice nisam ni slutila da će biti ikakve nagodbe. Uvidjela sam da sud predugo traje i iznenadila sam se što ima Vaša udruga i koliko pomaže u bržem i mirnom rješavanju sporova. U Vašim prostorijama obiteljsko je i kućno ozračje i nema službenog odnosa sa strankama. Djeluje sve opuštajuće, nema prostorija koje su hladne s namještajem i odnosom kao u sudnici, a napisanim brojevima soba i natpisima sudaca i odvjetnika na vratima.”

Maja Boranić iz Velike Gorice

“Na koncu, postignuto je vrlo praktično rješenje bez mnogo formaliziranja. Ono je bilo prihvatljivo objema strankama i omogućilo je da se doista zamršena situacija brzo okonča na način koji su obje strane smatrale uspjehom. Kako je na mojoj strani u postupku sudjelovao i stranac vičan ovakvom načinu rješavanja nesuglasica, važno je napomenuti i njegovu pozitivnu iznenađenost svim aspektima postupka mirenja pred Centrom za mirenje HUM-a (a vjerujte mi, ima pregršt iskustva za usporedbu sa sličnim institucijama, čak i na drugim kontinentima).”

odvjetnik u Zagrebu

“Naravno da sam se rasplakala. Po pogledima odvjetnice i izmiriteljice znala sam da me razumiju i bilo mi je lakše. Simpatično mi je bilo i nisam ni razmišljala da će mi trebati maramica. Izmiriteljica mi je pokazala ponuđene maramice na stolu i rekla da tome i služe. To me raznježnilo, jer znaju da ima emotivnih osoba koje se ne mogu suzdržati. Takvi postupci me iznenađuju. Inače bi očekivala da me pošalju van prostorije da se smirim.

Maja Boranić iz Velike Gorice

“Kod donošenja odluke da spor ipak pokušamo riješiti pred Centrom za mirenje Hrvatske udruge za mirenje prevagnula je činjenica da su stranke u sporu bile u trajnom odnosu koji se nastavio neovisno o konkretnom sporu, nadalje svijest obiju stranaka o potrebi provođenja kombiniranih vještačenja te s tim povezani povećani troškovi i nemogućnost postizanja pravne zaštite unutar razumnih vremenskih okvira. Svijest o posljedicama spora koji je opterećivao uobičajen i normalan poslovni odnos postojala je kod obiju stranaka te je išla u prilog pozitivnog rješenja. Uz iskusnu pomoć izmiritelja gosp. Srđana Šimca te uz potporu ostalog osoblja Hrvatske udruge za mirenje održana su dva sastanka gdje su u neformalnoj atmosferi stranke otovreno i bez ograde razmjenjivale tehničke i pravne argumente. Postupak je okončan sklapanjem nagodbe, sve unutar kratkog razdoblja od tri tjedna od pokretanja postupka mirenja, a na zadovoljstvo obiju stranaka.

Ante Kožul, odvjetnik u Zagrebu