Ovih dana naša stvarnost je zbog Corona virusa (COVID-19) sasvim drugačija. Suočeni smo s dramatičnim promjenama i novom realnošću ranije nezabilježenom u našim životima i poslovanju. Radi pojedinačne i zajedničke sigurnosti prisiljeni smo u dobroj mjeri mirovati i usporiti s našim uobičajenim životnim i poslovnim aktivnostima.

Krizne situacije kod ljudi aktiviraju instinkt za ubrzanu prilagodbu i promjene. Ovaj snažni instinkt pokreće ljudske unutarnje kapacitete u svrhu traženja kreativnih i inovativnih rješenja za nastale probleme Jednako je i s rješenjima za naše konflikte i sporove.

Rješavanje konflikata i sporova je na „čekanju“

Konflikti bilo osobni bilo poslovni nikad ne spavaju. Čak što više, upravo zbog ovih okolnosti neki od njih se pojačavaju, usložnjavaju i umnožavaju. Rješavanje svih tih manjih ili većih konflikata, čini se da je ovih dana na svojevrsnom „čekanju“. Sve profesije i institucije na koje smo se do jučer oslanjali pri njihovom rješavanju, također su, iz istih razloga, pridodajući tome i štete uzrokovane potresom u Zagrebu, u stanju prisilnog mirovanja.

Porast broja svakovrsnih sporova

Oni koji ne uspiju konflikte i sporove riješiti samostalno na sporazumni način bit će izloženi njihovoj eskalaciji i pratećim problemima i rizicima. Brojni odnosi ovih počinju „pucati po šavovima.“

Ugovorne obveze se ne mogu poštovati, rokovi isporuke su premašeni, zaustavljena je proizvodnja i prodaja, uvoz i izvoz su smanjeni, zaustavljen je prihod. Radnicima se smanjuju plaće ili dijele otkazi. Neki vlasnici poslovnih prostora ne mogu izdržati smanjenje iznosa zakupnine ili privremeno neplaćanje, pa od zakupnika traže iseljenje. Odnosi postaju zategnuti i s osigurateljskim kućama, bankama, leasing kućama, možda i s ponekim od upravnih tijela.

Rješavanje konflikata i sporova ne mora biti „na čekanju“

Svako odgađanje rješavanja konflikata i sporova ima cijenu. O načinu i brzini njihovog rješavanja, pa i u izvanrednim okolnostima, uvelike ovisi uspjeh i u životu i u poslovanju. Zato već danas treba učiniti sve što je moguće da se konflikte i sporovi rješavaju u što ranijoj fazi, prije nego što eskaliraju.

Ova vremena ne potiču na traženje kreativnih rješenja u svakodnevnom životu i u poslovanju, kao i na traženje kreativnih i efikasnih rješenja za konflikte i sporove. U tom smislu svima, pa i poslovnim ljudima je već duže vrijeme na raspolaganju sjajni alat za rano, brzo i ekonomično rješavanje svih vrsta konflikata i sporova izvan sudova – ONLINE MEDIJACIJA.

Hrvatska udruga je među prvima krenula u „akciju“

U Hrvatskoj udruzi za mirenje (HUM) provedena je prva u Hrvatskoj poznata video online medijacija u kojoj su stranke i njihovi odvjetnici uspješno sudjelovali u rješavanju spora iz odgovorne sigurnosti svojih domova i ureda smještenih u čak 3 grada. Najavljene su i nove online medijacije.

Odlučili se za online medijaciju ili ne, saznajte više kako sudjelovati u njoj iz HUM-ovih Uputa strankama i njihovim punomoćnicima za sudjelovanje u online medijaciji u prilogu. Obratite nam se s upitima i prijedlozima u svako doba putem e-maila info@mirenje.hr ili putem telefona +3851 4811 283 rado ćemo vam pružiti sva potrebna objašnjenja.

U prilogu su i Upute medijatorima za sudjelovanje u online medijaciji.

Uz vjeru u zajednički uspjeh u istodobnoj borbi protiv COVID-19 i konflikata i sporova,
srdačno i uspješno,

Vaš HUM

Upute-za-stranke-i-njihove-punomoćnike-za-sudjelovanje-u-online-medijaciji
Upute-za-medijatore-za-sudjelovanje-u-online-medijaciji